INFORMACJA DOTYCZĄCA LEKARZA NOCNEJ I ŚWIĄTECZNEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
Istnieje możliwość skontaktowania się z lekarzem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej pod. nr tel.: 667967005
Standardy Ochrony Małoletnich
– Udostępnianie dokumentacji medycznej
– Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
– Regulamin odwiedzin pacjenta w Zespole Opieki Zdrowotnej w Oleśnie
NAWIGATOR PACJENTA.
Praktyczny poradnik jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia.
Bezpłatny dostęp do leków dla osób powyżej 75 roku życia.
1) Ogólne zasady rejestracji.
a) rejestracja pacjentów odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku.
b) pacjent może zarejestrować się osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem osoby trzeciej.
c) godziny pracy poradni, pracowni umieszczone są na wywieszkach przed każdą poradnią, pracownią oraz na stronie internetowej szpitala.
2) Wymagane dokumenty:
a) dowód tożsamości z numerem PESEL,
b) skierowanie do poradni specjalistycznej lub pracowni.
c) pacjenci z krajów Unii Europejskiej – paszport lub dowód osobisty, kartę ubezpieczenia,
d) stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta.
3) Skierowanie nie jest wymagane:
a) do poradni ginekologiczno-położniczej.
b) do lekarza psychiatry.
4) Przywileje pacjentów: z obowiązku przedstawienia skierowania do poradni specjalistycznych zwolnione są osoby:
a) inwalidzi wojenni, wojskowi,
b) osoby represjonowane,
c) kombatanci,
d) niewidome cywilne ofiary działań wojennych,
e) chorzy na gruźlicę,
f) zakażeni wirusem HIV,
g) w zakresie badań dawców narządów,
h) uzależnieni od alkoholu, środków odurzających i substancji psychotropowych –
w zakresie leczenia odwykowego,
i) uprawnieni (żołnierze lub pracownicy) oraz weterani – w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa.
5) Ustalanie terminu wizyty:
a) termin wizyty uzależniony jest od listy osób oczekujących na świadczenie,
w poradniach, w których pacjenci przyjmowani są na bieżąco, nie są zapisywani do kolejki oczekujących tylko rejestrowani w dniu wizyty, w pozostałych poradniach, pracowniach gdzie pacjent jest wpisywany do kolejki oczekujących wyznaczany jest planowany termin wizyty, który może być zmieniony po obustronnym uzgodnieniu,
b) poza kolejnością przyjmowane są uprawnione osoby:
c) co do zasady przyjęcie osoby uprawnionej winno nastąpić w dniu zgłoszenia.
W przypadku, gdy udzielenie świadczenia nie jest możliwe w dniu zgłoszenia, wyznaczany jest inny termin poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. Świadczenie z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej nie może być udzielone w terminie późniejszym niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
6) Ważne informacje.
a) W przypadku świadczeń udzielanych na podstawie skierowania, pacjent ma obowiązek dostarczenia oryginału skierowania nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekujących. Oryginał skierowania można dostarczyć osobiście, za pośrednictwem osób trzecich lub przesłać pocztą. Niedostarczenie oryginału skierowania w powyższym terminie skutkuje skreśleniem z listy oczekujących. Odebrane od pacjenta skierowanie jest przechowywane przez świadczeniodawcę.
b) Jeśli w nowym roku kontynuujemy leczenie u danego specjalisty, nie jest nam potrzebne nowe skierowanie.
c) W przypadku rezygnacji z ustalonego terminu wizyty lub konieczności zmiany terminu obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie o tym fakcie rejestracji 3 dni przed ustalonym terminem wizyty. Umożliwi to wykorzystanie wolnego terminu przez inne osoby.
d) Pacjent w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia może być przyjęty w trybie nagłym, czyli w dniu zgłoszenia. Decyzję o przyjęciu pacjenta w trybie nagłym podejmuje lekarz.
e) Pacjenci zgłaszający się do poradni, pracowni specjalistycznych bez skierowania od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, osoby posiadające zlecenie od Zakładu lub lekarza, z którym NFZ lub Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Oleśnie nie podpisali umowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych, osoby nieubezpieczone lub nieumiejące potwierdzić uprawnień do świadczeń zdrowotnych oraz na życzenie pacjenta mogą być przyjmowane przez lekarza odpłatnie wg obowiązującego cennika usług.
1. Poradnia Kardiologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
08.00 – 18.00 |
WTOREK |
08.00 – 18.00 |
ŚRODA |
08.00 – 15.00 |
CZWARTEK |
08.00 – 18.00 |
PIĄTEK | 08.00 – 15.00 |
2. Poradnia Diabetologiczna |
|
ŚRODA |
14.00 – 18.30 |
PIĄTEK |
12.00 – 17.00 |
3. Poradnia Gruźlicy i Chorób Płuc |
|
PONIEDZIAŁEK |
15.30 – 18.30 |
ŚRODA |
15.30 – 19.30 |
4. Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej |
|
PONIEDZIAŁEK |
08.00 – 18.00 |
WTOREK |
11.00 – 15.00 |
ŚRODA |
10.00 – 17.00 |
CZWARTEK |
08.00 – 14.00 |
PIĄTEK |
08.00 – 15.00 |
5. Poradnia Wad Postawy |
|
ŚRODA |
14.00 – 18.00 |
PIĄTEK |
08.00 – 12.00 |
6. Poradnia Preluksacyjna |
|
ŚRODA |
08.00 – 11.00 |
CZWARTEK |
08.00 – 12.00 |
7. Poradnia Chirurgii Ogólnej |
|
PONIEDZIAŁEK |
09.00 – 15.00 |
WTOREK |
09.00 – 13.00 |
ŚRODA |
09.00 – 15.00 |
CZWARTEK |
09.00 – 15.00 |
PIĄTEK |
09.00 – 15.00 |
8. Poradnia Reumatologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
09.00 – 13.00 |
WTOREK |
09.00 – 13.00 |
ŚRODA |
13.00 – 18.00 |
CZWARTEK |
09.00 – 12.00 |
9. Poradnia Ginekologiczno-Położnicza |
|
PONIEDZIAŁEK |
09.00 – 13.00 |
WTOREK |
10.00 – 14.00 |
ŚRODA |
09.00 – 13.00 |
PIĄTEK | 09.00 – 13.00 |
10. Poradnia Urologiczna |
|
WTOREK |
09.00 – 12.00 |
CZWARTEK |
10.00 – 14.00 |
11. Poradnia Audiologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
12.00 – 16.00 |
ŚRODA |
10.00 – 11.00 |
12. Poradnia Laryngologiczna |
|
WTOREK |
12.30 – 16.00 |
PIĄTEK |
08.00 – 11.30 |
13. Poradnia Nefrologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
09.00 – 12.00 |
PIĄTEK |
10.00 – 13.00 |
Drodzy Pacjenci!
Pragniemy poinformować, że na terenie naszego szpitala działa Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta. Został on powołany dla Was, aby pomagać Wam w sytuacji:
Kiedy pojawią się z Waszej strony konkretne pytania dotyczące procesu leczenia, kierujcie je do lekarza prowadzącego, ordynatora lub kierownika oddziału. W przypadku dalszych wątpliwości lub innych problemów, które pojawią się podczas Waszego pobytu lub Waszej rodziny w naszej placówce, możecie zwrócić do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta.
Funkcję Pełnomocnika w naszym szpitalu pełni Pani Bernadeta Gurok-Imiołczyk. Pozostaje ona do Waszej dyspozycji, pomoże wyjaśnić wątpliwości. Zwracajcie się do Pełnomocnika ilekroć czujecie taką potrzebę.
Zadania Pełnomocnika:
Ustawa o prawach pacjenta – link do PDF
Karta Praw i Obowiązków Pacjenta – link do PDF.
Kontakt z Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta:
mgr Bernadeta Gurok-Imiołczyk
Tel. 607 107 310 poniedziałek, środa 1400-1500
II. SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO PORODÓW RODZINNYCH
Porody rodzinne to porody, w których kobieta rodzi z jedną osobą towarzyszącą. W jego trakcie oprócz personelu medycznego, rodzącej może towarzyszyć również jedna osoba przez nią wskazana, może być to mąż, partner, mama, teściowa, siostra, przyjaciółka, doula. Uczestnictwo bliskiej osoby w porodzie daje kobiecie poczucie bezpieczeństwa, a przez to łagodzi lęk i stres, dodaje sił, a komfort psychiczny ma dobroczynny wpływ na przebieg porodu.
III. TEMATY ZAJĘĆ – SZKOŁA RODZENIA (link PDF)
IV. Torba do porodu – co warto spakować do szpitala (link PDF)
Do porodu należy ze sobą zabrać:
• dowód osobisty, numer NIP swój i zakładu pracy
• kartę ciąży i wyniki badań: grupa krwi , HBS, HIV, HCV, GBS
• wypisy z pobytów szpitalnych w trakcie ciąży
• wyniki badań prenatalnych
• plan porodu
• koszule nocne, szlafrok, kapcie, klapki kąpielowe
• biustonosz i koszulę do karmienia piersią
• ręczniki
• kubek , sztućce
• przybory toaletowe
• podpaski porodowe np., bella mama, canpol
• majtki siateczkowe elastyczne poporodowe jednorazowe
• małą wodę niegazowaną typu bidon
• białą czekoladę, którą można spożywać w trakcie porodu, przekąski – biszkopty, kisiel, jogurt, banan, chrupki kukurydziane lub ryżowe
• według uznania – płyta CD z ulubionymi utworami, pendrive z muzyką relaksacyjną, świeczka zapachowa, poducha ciążowa lub do karmienia
• DLA DZIECKA :
• na blok porodowy – rożek/becik, 1 komplet ubranek, 2 pampersy, ręcznik
• pampersy
• chusteczki nawilżane
• pieluszki tetrowe
• kaftaniki, śpioszki, koszulki, pajacyki / ok. 4 komplety
• czapeczkę
• skarpetki
• niedrapki
• ręcznik kąpielowy
• szczotkę do włosów