Adres:

ul.Klonowa 1, 46-300 Olesno

Skargi i wnioski

Przepisy ogólne

§ 1.
1. Przepisy stosuje się do skarg i wniosków składanych do Zespołu Opieki Zdrowotnej w Oleśnie.
2. Przepisy stosuje się również do:
1) skarg i wniosków przekazanych przez właściwe organy samorządowe, Rzecznika Praw Pacjenta, przez redakcje prasowe, oraz organizacje i instytucje społeczne,
2) materiałów prasowych i innych opublikowanych wiadomości, jeżeli mają znamiona skargi lub wniosku i zostały przesłane przez redakcje prasowe.


§ 2.
1. Przyjmowaniem i koordynowaniem skarg i wniosków zajmuje się pracownik sekretariatu. Po ustaleniu danych osobowych wnoszącego skargę, decyzję o przekazaniu sprawy do wyjaśnienia wyodrębnionej komórce organizacyjnej lub imiennie wyznaczonym pracownikom podejmuje Dyrektor.
2. Przed wejściem do sekretariatu głównego w widocznym miejscu, umieszczona jest informacja w jakim czasie rozpatruje się skargi i wnioski.


§ 3.
1. Dyrektor po wyznaczeniu osób lub wyodrębnionej komórki do wyjaśnienia skargi do załatwienia może żądać od tego organu informacji o sposobie jej załatwienia.

Przyjmowanie skarg i wniosków


§ 4.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej, a także ustnie do protokołu.


§ 5.
Pisemne skargi zostają wpisane do Rejestru Skarg i Wniosków, znajdującej się sekretariacie głównym.
Rejestr Skarg i Wniosków zawiera: imię i nazwisko wnoszącego skargę, datę przyjęcia, adres zgłaszającego, termin rozpatrzenia, podpis osoby odpowiedzialnej za wyjaśnienia oraz zwięzły opis treści sprawy.


§ 6.
1. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.


Rozpatrywanie skarg i wniosków.


§ 7.
1. Skargi i wnioski niezawierające 1m1ema i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.


§ 8.
Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera się niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych komórek organizacyjnych o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.


§ 9.
Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne komórki do którego wniesiono skargę lub wniosek, rozpatruje się sprawy należące do jego właściwości, a pozostałe przekazuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przesyłając odpis skargi lub wniosku, i zawiadamia o tym równocześnie wnoszącego skargę lub wniosek.


§ 10.
Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.


§ 11.
Dyrektor rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstawania.


§ 12.
Po rozpatrzeniu skargi, zawiadamia się o wynikach rozpatrzenia sprawy osobie wnoszącej skargę lub instytucjom, które opublikowały wiadomości, mającej znamiona skargi lub wniosku, a także o dokonanych rozstrzygnięciach, wydanych poleceniach lub podjętych środkach i działaniach. Dyrektor może dać pacjentowi odpowiedź na skargę ustnie lub na piśmie. W odpowiedzi należy uzasadnić przyjęte stanowisko.


§ 13.
Na podstawie Art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego ustanawia się trzy terminy załatwiania spraw:
I. niezwłoczny- jest to termin podstawowy załatwiania spraw i to ten termin jest terminem udzielania odpowiedzi na różne pisma,
2. jednego miesiąca - jest to termin załatwiania spraw wymagających postępowania wyjaśniającego,
3. dwóch miesięcy-jest to termin załatwiania spraw szczególnie skomplikowanych.


§ 14.
Dyrektor przyjmuje osobiście w sprawach skarg i wniosków w czwartki od godziny 9:00 do 10:00. Na wypadek nieobecności Dyrektora przyjmowaniem skarg i wniosków zajmuje się z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa w piątki od 9.00 do 10.00.

© 2017 ZOZ w Oleśnie. All rights reserved.