INFORMACJA DOTYCZĄCA LEKARZA NOCNEJ I ŚWIĄTECZNEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
Istnieje możliwość skontaktowania się z lekarzem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej pod. nr tel.: 667967005
– Udostępnianie dokumentacji medycznej
– Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
– Regulamin odwiedzin pacjenta w Zespole Opieki Zdrowotnej w Oleśnie
NAWIGATOR PACJENTA.
Praktyczny poradnik jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia.
Bezpłatny dostęp do leków dla osób powyżej 75 roku życia.
1) Ogólne zasady rejestracji.
a) rejestracja pacjentów odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku.
b) pacjent może zarejestrować się osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem osoby trzeciej.
c) godziny pracy poradni, pracowni umieszczone są na wywieszkach przed każdą poradnią, pracownią oraz na stronie internetowej szpitala.
2) Wymagane dokumenty:
a) dowód tożsamości z numerem PESEL,
b) skierowanie do poradni specjalistycznej lub pracowni.
c) pacjenci z krajów Unii Europejskiej – paszport lub dowód osobisty, kartę ubezpieczenia,
d) stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta.
3) Skierowanie nie jest wymagane:
a) do poradni ginekologiczno-położniczej.
b) do lekarza psychiatry.
4) Przywileje pacjentów: z obowiązku przedstawienia skierowania do poradni specjalistycznych zwolnione są osoby:
a) inwalidzi wojenni, wojskowi,
b) osoby represjonowane,
c) kombatanci,
d) niewidome cywilne ofiary działań wojennych,
e) chorzy na gruźlicę,
f) zakażeni wirusem HIV,
g) w zakresie badań dawców narządów,
h) uzależnieni od alkoholu, środków odurzających i substancji psychotropowych –
w zakresie leczenia odwykowego,
i) uprawnieni (żołnierze lub pracownicy) oraz weterani – w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa.
5) Ustalanie terminu wizyty:
a) termin wizyty uzależniony jest od listy osób oczekujących na świadczenie,
w poradniach, w których pacjenci przyjmowani są na bieżąco, nie są zapisywani do kolejki oczekujących tylko rejestrowani w dniu wizyty, w pozostałych poradniach, pracowniach gdzie pacjent jest wpisywany do kolejki oczekujących wyznaczany jest planowany termin wizyty, który może być zmieniony po obustronnym uzgodnieniu,
b) poza kolejnością przyjmowane są uprawnione osoby:
c) co do zasady przyjęcie osoby uprawnionej winno nastąpić w dniu zgłoszenia.
W przypadku, gdy udzielenie świadczenia nie jest możliwe w dniu zgłoszenia, wyznaczany jest inny termin poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. Świadczenie z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej nie może być udzielone w terminie późniejszym niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
6) Ważne informacje.
a) W przypadku świadczeń udzielanych na podstawie skierowania, pacjent ma obowiązek dostarczenia oryginału skierowania nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekujących. Oryginał skierowania można dostarczyć osobiście, za pośrednictwem osób trzecich lub przesłać pocztą. Niedostarczenie oryginału skierowania w powyższym terminie skutkuje skreśleniem z listy oczekujących. Odebrane od pacjenta skierowanie jest przechowywane przez świadczeniodawcę.
b) Jeśli w nowym roku kontynuujemy leczenie u danego specjalisty, nie jest nam potrzebne nowe skierowanie.
c) W przypadku rezygnacji z ustalonego terminu wizyty lub konieczności zmiany terminu obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie o tym fakcie rejestracji 3 dni przed ustalonym terminem wizyty. Umożliwi to wykorzystanie wolnego terminu przez inne osoby.
d) Pacjent w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia może być przyjęty w trybie nagłym, czyli w dniu zgłoszenia. Decyzję o przyjęciu pacjenta w trybie nagłym podejmuje lekarz.
e) Pacjenci zgłaszający się do poradni, pracowni specjalistycznych bez skierowania od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, osoby posiadające zlecenie od Zakładu lub lekarza, z którym NFZ lub Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Oleśnie nie podpisali umowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych, osoby nieubezpieczone lub nieumiejące potwierdzić uprawnień do świadczeń zdrowotnych oraz na życzenie pacjenta mogą być przyjmowane przez lekarza odpłatnie wg obowiązującego cennika usług.
1. Poradnia Kardiologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
08.00 – 18.30 |
WTOREK |
08.00 – 20.00 |
ŚRODA |
08.00 – 15.00 |
CZWARTEK |
08.00 – 18.00 |
PIĄTEK | 08.00 – 14.00 |
2. Poradnia Diabetologiczna |
|
WTOREK |
10.00 – 14.00 |
ŚRODA |
14.00 – 18.30 |
PIĄTEK |
14.00 – 18.30 |
3. Poradnia Gruźlicy i Chorób Płuc |
|
PONIEDZIAŁEK |
15.30 – 18.30 |
ŚRODA |
15.30 – 19.30 |
PIĄTEK |
13.00 – 15.00 |
4. Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej |
|
PONIEDZIAŁEK |
08.00 – 18.00 |
WTOREK |
08.00 – 12.00 |
ŚRODA |
11.00 – 16.00 |
CZWARTEK |
08.00 – 15.00 |
PIĄTEK |
08.00 – 13.00 |
5. Poradnia Wad Postawy |
|
PONIEDZIAŁEK |
08.00 – 12.00 |
CZWARTEK |
14.00 – 18.00 |
PIĄTEK |
08.00 – 12.00 |
6. Poradnia Preluksacyjna |
|
PONIEDZIAŁEK |
12.00 – 15.00 |
WTOREK |
12.00 – 16.00 |
ŚRODA |
08.00 – 10.00 |
7. Poradnia Chirurgii Ogólnej |
|
PONIEDZIAŁEK |
09.00 – 18.00 |
WTOREK |
09.00 – 15.00 |
ŚRODA |
09.00 – 15.00 |
CZWARTEK |
09.00 – 15.00 |
PIĄTEK |
09.00 – 15.00 |
8. Poradnia Reumatologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
08.00 – 13.00 |
WTOREK |
08.00 – 13.00 |
ŚRODA |
12.00 – 18.00 |
CZWARTEK |
08.00 – 12.00 |
PIĄTEK |
08.00 – 12.00 |
9. Poradnia Ginekologiczno-Położnicza |
|
PONIEDZIAŁEK |
08.00 – 18.00 |
ŚRODA |
08.00 – 14.30 |
PIĄTEK |
08.00 – 12.00 |
10. Poradnia Urologiczna |
|
WTOREK |
12.00 – 18.00 |
CZWARTEK |
09.00 – 14.00 |
PIĄTEK |
12.00 – 18.00 |
11. Poradnia Audiologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
12.00 – 16.00 |
WTOREK |
16.00 – 20.00 |
ŚRODA |
08.00 – 12.00 |
12. Poradnia Laryngologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
16.00 – 20.00 |
WTOREK |
12.00 – 16.00 |
PIĄTEK |
07.30 – 11.30 |
13. Poradnia Nefrologiczna |
|
PONIEDZIAŁEK |
14.00 – 18.00 |
WTOREK |
10.00 – 14.00 |
CZWARTEK |
12.00 – 16.00 |
14. Poradnia Zdrowia Psychicznego |
|
ŚRODA |
08.00 – 20.00 |
CZWARTEK | 15.00 – 18.00 |
SOBOTA | 08.00 – 14.00 |
Pacjencie jeżeli uważasz, że Twoje prawo do ochrony zdrowia jest łamane przez świadczeniodawców, z którymi NFZ zawarł umowę możesz złożyć skargę w oddziale wojewódzkim Funduszu.
Komórką właściwą do rozpatrywania skarg i wniosków w Opolskim Oddziale Wojewódzkim NFZ jest:
Sekcja Skarg i Wniosków oraz Monitorowania List Oczekujących
e-mail: swl@nfz-opole.pl
Więcej informacji – Infolinia TIP 800 190 590
Pacjencie, w sytuacji, w której uważasz że:
naruszono Twoje prawa w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej dotyczące jakości świadczeń medycznych, dostępności do świadczeń medycznych lub odpłatności za świadczenia medyczne, złóż skargę.
Skargę możesz złożyć w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą:
Skargi niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
O sposobie rozstrzygnięcia skargi zostaniesz powiadomiony pisemnie. W przypadku ponowienia skargi bez wskazania nowych okoliczności, w odpowiedzi na skargę może zostać podtrzymane poprzednie stanowisko.
Jeżeli natomiast NFZ nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazać je właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego lub wnioskującego, albo wskazać mu właściwy organ.
Ważne! Skargi dotyczące spraw, które zostały rozstrzygnięte prawomocnym wyrokiem sądu lub ostateczną decyzją administracyjną nie są rozpatrywane.
Pacjencie, jeśli uważasz, że prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób Ciebie zadowalający, możesz także złożyć skargę do innych instytucji:
W przypadku skarg dotyczących niewłaściwego zachowania personelu medycznego, w pierwszej kolejności należy interweniować u bezpośredniego przełożonego tego pracownika: w szpitalu – ordynator, oddziałowa pielęgniarka, dyrektor szpitala, w przychodni – pielęgniarka przełożona, kierownik/dyrektor przychodni. Są to działania najszybsze często przynoszące zamierzony skutek.
Biura Rzecznika Praw Pacjenta – w zakresie nieprzestrzegania praw Pacjenta
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej – w zakresie naruszenia przepisów o wykonywaniu zawodu lekarza i etyki zawodowej
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych – w zakresie naruszenia przepisów o wykonywaniu zawodu pielęgniarki i położnej www.oipip.opole.pl
Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – w zakresie naruszenia przepisów ochrony danych osobowych
Pacjencie, jeśli masz pomysł jak lepiej i efektywniej zaspokajać potrzeby świadczeniobiorców, ulepszyć organizację, usprawnić pracę i zapobiec nadużyciom placówek medycznych bądź pomysł na efektywniejsze wykonywanie zadania przez Fundusz możesz złożyć wniosek. Wniosek składasz na takich samych zasadach jak skargę.
http://www.nfz-opole.pl/dla-pacjenta/skargi-i-wnioski/
Drodzy Pacjenci!
Pragniemy poinformować, że na terenie naszego szpitala działa Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta. Został on powołany dla Was, aby pomagać Wam w sytuacji:
Kiedy pojawią się z Waszej strony konkretne pytania dotyczące procesu leczenia, kierujcie je do lekarza prowadzącego, ordynatora lub kierownika oddziału. W przypadku dalszych wątpliwości lub innych problemów, które pojawią się podczas Waszego pobytu lub Waszej rodziny w naszej placówce, możecie zwrócić do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta.
Funkcję Pełnomocnika w naszym szpitalu pełni Pani Bernadeta Gurok-Imiołczyk. Pozostaje ona do Waszej dyspozycji, pomoże wyjaśnić wątpliwości. Zwracajcie się do Pełnomocnika ilekroć czujecie taką potrzebę.
Zadania Pełnomocnika:
Ustawa o prawach pacjenta – link do PDF
Karta Praw i Obowiązków Pacjenta – link do PDF.
Kontakt z Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta:
mgr Bernadeta Gurok-Imiołczyk
Tel. 607 107 310 poniedziałek, środa 1400-1500